|
| |
|
|
 |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Rene's Column: Ado wereldnieuws, de fabeltjeskrant en spacecake van Coutinho |
| Door Alain op 15 maart 2010 - 5033 x bekeken |
Wie erbij de plaatselijke belchinees een paar honderd euro op had gezet dat Den Haag al na 9 seconden met 0-1 voor zou staan,die had waarschijnlijk gelijk financieel onafhankelijk geweest. De snelle goal van Wesley Verhoek was een droomstart die niemand voor mogelijk had gehouden. Wesley speelde een goede wedstrijd en eiste met zijn snelle goal een hoofdrol op aan haagse zijde. Ik vond het dan ook onbegrijpelijk dat hij werd gewisseld terwijl de dramatisch spelende Oper in de wei mocht blijven staan. Een andere hoofdrol was weggelegd voor keeper Ditewig. Twee seizoenen geleden hadden wij al een echte filmster in de goal in de persoon van Stefan Postma. Stefanus vond het nodig om zich door zijn ex-vriendin, voor het oog van de camera, in zijn hol te laten nemen met een dildo zo groot als een komkommer. De beelden gingen heel de wereld over. Het zelfde zal gaan gebeuren met de beelden van de blunder van Ditewig. Reken maar dat de mensen mondiaal zullen schuddebuiken als ze het gestuntel van de keeper zullen aanschouwen. Het eerste wat in mij opkwam, na het zien van de blunder, was verrekte mongol wat doe je nou. Barry stond naar de lederen knikker te kijken alsof het een kokend hete reusachtige gehaktbal was, die zomaar uit de lucht kwam vallen en, waar hij zijn vingers niet aan wilde branden. De pleister op de wonden voor Barry is, dat ze je wereldwijd beter kunnen herkennen als die adokeeper met die vreselijke blunder dan als die adokeeper met die dildo in zijn reet. RA nam de keeper in bescherming door in zijn wekelijkse interview met Haaglandenvoetbal het volgende te zeggen: “Ja, maar ik denk dat hij voor die situatie een fantastische bal van Luuk de Jong in de reflex eruit houdt en het stond al 2-1, dus ook al gaat die derde goal er niet in, dan verlies je die wedstrijd ook” Met andere woorden de blunder van Ditewig is niet bepalend geweest voor het resultaat. Het is natuurlijk onzin om te stellen dat Ditewig schuldig is aan de nederlaag maar ik ben het niet eens met de stelling van Raymond. Op het moment dat het 2-1 staat had Den Haag nog alle kans op de gelijkmaker en als je dan door zo’n blunder nog een goal tegen krijgt dan krijgt de ploeg een grote mentale dreun waardoor het geloof in een goed resultaat als sneeuw voor de zon verdwijnt. Dat heeft wel degelijk invloed op het spel. Maar goed Barry vertelde, na afloop, dat hij werd gehinderd door de stadionverlichting en dat hij daarom de bal niet goed kon zien. Mocht hij ooit nog een keer in de goal staan tijdens een avondwedstrijd in het Twente stadion dan adviseer ik hem om zijn Rayban op te zetten. Toch apart dat andere keepers hier niet eerder over hebben geklaagd. Ditewig was, volgens mij, niet de enige die last had van de stadionverlichting. Het kan haast niet anders of scheidrechter Van Hulten had hier ook last van. Of had je een vuiltje in je oog Jack? Want de strafschop voor Twente was natuurlijk wel erg makkelijk gegeven . Perez liep tegen het been op van Bosschaart en liet zich vallen op een wijze waar zelfs “ Schwalbekoning Suarez “nog wat van kan leren. De strafschop werd genomen, door Ruiz, op een manier die zelfs bij strafschoppenkoning Panenka het kwijl uit de moment zal laten lopen. Wat een lef van die Ruiz om bij een 0-1 achterstand op zo’n manier een pingel te nemen. De belgische schrijver Herman Brusselmans zei ooit: “"Voetbal is als het leven zelve: pure kunst met maar bitter weinig kunstenaars." Nou Twente heeft in ieder geval minimaal een kunstenaar in de gelederen. Want wat die Ruiz allemaal kan en doet met de bal is pure kunst.
Wat mij verder opviel waren de slechte spelhervattingen. Van rechts worden de corners genomen door de ongekroonde koning van de haagse corner Pascal Bosschaart. Pascal neemt alle corners van rechts en neemt bovendien ook veel vrijetrappen. Waarom? Het is voor mij een raadsel. Het zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat Pascal een linkspoot is en dat RA graag indraaiende ballen wil zien maar vrijwel geen enkele bal die Pascal van zijn pantoffel laat vertrekken komt goed aan. De tragiek is ook nog dat Pascal voor iedere corner minimaal 50 meter moet lopen omdat hij tegenwoordig laatste man staat. Dus het verwachtingspatroon, in de Nederlandse stadions, is hoog. Als een trainer een speler voor iedere corner 50 meter laat lopen dan moet dat wel iemand zijn met een geweldige traptechniek. Nou de enige goede trap die Pascal heeft is waarschijnlijk zijn keukentrap. Dus RA mocht je geen goede linkspoot in de wei hebben staan laat dan die spelhervattingen, vanaf de rechterkant, gewoon door een rechtspoot nemen zodat die bal eindelijk weer eens op een normale hoogte de 16 bereikt. Dan was afgelopen week natuurlijk ook de week van de uitspraak in de zaak ADO vs Andre W. Althans volgens RTV West. West plaatste een bericht op hun site waarin werd gemeld dat ADO € 340.000 aan Wetzel moet betalen. Er werd zelfs een reactie van Henk Jagersma, namens Ado Den Haag, in het artikel vermeld. Later bleek dat de uitspraak, door vakantie van een van de arbiters, pas eind deze week volgt. West heeft zich, door een of andere grapjas, in de maling laten nemen en heeft het bericht niet bij de betrokken partijen gecheckt. Een staaltje Peppie en Kokkie journalistiek van de bovenste plank waardoor een serieus nieuwsmedium als RTV West in ieder geval voor een dag was afgezakt naar het niveau Fabeltjeskrant. Maar gelukkig voor ons dat de uitspraak, die door RTV West is gecommuniceerd, nog niet is gedaan. We hebben nu nog hoop dat de arbiters ook inzien dat AW maar voor een ding gezorgd heeft bij Ado Den Haag en dat is puinhoop. Puinhoop vanwege wanbeleid, vele miskopen, onrust binnen de selectie en staf en zijn slechte verstandhouding met een groot deel van de supporters. Nog even terug naar de wedstrijd tegen FC Twente. Ik vond ons best aardig spelen. Het is ontzettend klote dat je 2 Kilo Utrecht Tango goals tegenkrijgt. Maar niemand had erop gerekend dat wij daar 3 punten zouden pakken dus het verlies was ingecalculeerd. Dat is op 21 maart tegen VVV niet het verhaal. Een overwinning is noodzakelijk en mag worden verwacht. VVV staat weliswaar hoger op de ranglijst, omdat hun trainer er wel in slaagt om het maximale uit de groep te halen, maar op papier is de selectie van Den Haag een stuk sterker. Laten we hopen dat Zwinkels weer fit is en zo niet dan hoop ik op Coutinho in de goal. Ik vond Coutinho tijdens zijn debuut tegen Nac een geweldige indruk maken. Hij straalde rust en zekerheid uit en voetbalde goed mee. Daarnaast kan hij wellicht zorgen voor wat spacecake bij de thee voor VVV zodat die limbo’s lekker relaxt door de haagse wei huppelen en zich niet al te druk maken. Laten we ook hopen dat we Danny Buijs niet, voor een paar wedstrijden, kwijt zijn. Buijs gaf Theo, Schiffmacher, Janssen een elleboog waar Lee Towers jaloers op is. Door onze vrienden van Studio Neus werd dit natuurlijk weer flink onder de aandacht gebracht. Door de winst van Willem 2 zijn we nu gezakt naar de 17de plek er volgen nu nog 7 finales om de nacompetitie te ontlopen. Laten wij er in ieder geval alles aan doen om onze ploeg de komende weken te steunen. Laten we beginnen door er de komende wedstrijd tegen VVV voor te zorgen dat er een ouderwetse heksenketel, van Zuiderparkniveau, in het Aad Mansveldstadion ontstaat.Zodat die Limbo’s na 90 minuten, zonder punten, schreeuwend om hun moeder het veld verlaten.
Come on The Hague Rene
http://www.theoffside.com/leagues/video-ditewigs-blunder-and-the-10-second-goal.html http://www.westonline.nl/nieuwsitem/39865 http://www.haaglandenvoetbal.nl/?pid=19&news[iid]=5382 |

Spelers in dit nieuwsbericht

| Reacties |
| Bubbles |
|
2010-03-15 13:58:15 |
|
|
Perfekt verwoord en idd met zun alleen achter die ploeg staan het zijn 7 finales !aan de ploeg is het om wederom met de inzet (tegen twente en feyenoord) er tegenaan te gaan dan kan je tegen VVV NAC en Utrecht punten pakken!
|
|
|
|
|
|
| Tim_DenHaag |
|
2010-03-15 14:20:34 |
|
|
Ik vond het een terechte strafschop na een oerdomme actie van Bosschaart (die overigens ook verantwoordelijk was voor het tweede tegendoelpunt). En verder kan je veel zeggen over Wetzel, maar het is nu een grotere puinhoop als onder zijn bewind.
|
|
|
|
|
|
| 10-us |
|
2010-03-15 14:40:22 |
|
|
lekkah stukkie weer Romeo Echo Romeo Echo
|
|
|
|
|
|
| dre |
|
2010-03-15 14:51:52 |
|
|
die puinhoop was er ook onder wetzel ,alleen die vluchte als een jongetje weg vlak voor de finish
|
|
|
|
|
|
| FAATJUH |
|
2010-03-15 14:53:02 |
|
|
het is het altijd net niet, en het ligt niet aan twente dat we 17de staan maar aan roda en vitesse waar je 5punte laat zitte!! maar ja wat er ook gebeurd altijd blijve lache hahahahaha
|
|
|
|
|
|
| alberto666 |
|
2010-03-15 15:46:25 |
|
|
eye Rene, wellicht ben je zelf geen keeper, maar bij daglicht is zo'n vuurpijl al moeilijk in te schatten, bij kunstlicht is het mogelijk dat je in het licht de ball ff kwijt bent en op dat moment ben je de sjaak natuurlijk. De echte blunder komt op rekening van @drama Bosschaert die geheel onnodig zijn been laat staan, terwijl Perez al in de schwalbe zat. Bij de 2e goal staat Hese lucht te dekken, waardoor hij buitenspel opheft, ook Bodsschaert oogt niet lekker. Jammer maar naar vermogen goed gespeeld.
Verhoek ++, Hese -, Boschaaert -, Oper - RA-
VVV blijf maar thuis,wij winnen met of zonder Danny Buys.
|
|
|
|
|
|
| Snaak |
|
2010-03-15 16:27:27 |
|
|
Heb weer krom gelegen van het lachen Rene, terwijl ik eigenlijk zou moeten huilen...
|
|
|
|
|
|
| Tim_DenHaag |
|
2010-03-15 17:06:02 |
|
|
Alberto, bij de tweede goal was het alleen Bosschaart die de buitenspelval ophief, al de andere verdedigers zijn netjes gestapt.
|
|
|
|
|
|
| alberto |
|
2010-03-15 17:15:45 |
|
|
ik vond kai een van de betere spelers tegen twente, en ook al ziet het er niet uit dat derde doelpunt, maar heb zelf ook een paar weken op doel gestaan dan niet met nepverlichting maar met de zon hoog aan de hemel en net op het moment dat je omhoogspringt om een bal te pakken die koperen ploert in je bek krijgt en dan mispakt ziet er erger uit dan het is hahhahahaha.
|
|
|
|
|
|
| alberto666 |
|
2010-03-15 17:21:25 |
|
|
@tim denhaag, ik zal de herhaling terugzien dan kom ik er op terug.
Ja Rene, betreft onze keepers is Couthinho wellicht een betere keuze tegen VVV, een completere keeper. Met onze matige verdediging komen lijn keepers als Ditewig en Zwinkels niet tot hun recht.
|
|
|
|
|
|
| alberto666 |
|
2010-03-15 19:02:31 |
|
|
@tim den haag, helemaal gelijk in deze. Alhoewel ik in Hese liever op links midden zie spelen of als linker spits.
|
|
|
|
|
|
| sigi |
|
2010-03-15 19:10:49 |
|
|
rene , ditiwig keek in het licht van de lichtmast. Het is nu wel duidelijk dat jij dit niet zo'n goede keeper vind. Die Zwinkels heeft de laatste weken al meerdere keren onder ballen door gelopen en ballen los gelaten waar dan net geen goal uit komt, daar hoor je dan niemand over. Jammer dat Waterman geen kans heeft gekregen. Verder heb je gelijk over Bosschaart. Die kan je beter op links zetten. In het centrum maakt hij foutjes.
|
|
|
|
|
|
| re ne |
|
2010-03-15 21:22:55 |
|
|
@Sigi ik vind Ditewig inderdaad geen goede keeper. Hij heeft teveel momenten gehad waar hij twijfelachtig acteert even los van deze blunder. Iedereen kan fouten maken en hij zal best last gehad hebben van het licht maar het zag er ontzettend knullig uit allemaal. Bovendien heb ik nog nooit eerder een keeper horen klagen over de verlichting. @Alberto inderdaad Kai van Hese vond ik ook goed spelen
|
|
|
|
|
|
| Tim_DenHaag |
|
2010-03-15 21:57:24 |
|
|
Alberto, ik snap je punt wel wat betreft dat licht en dat jou dat gebeurt snap ik ook wel. Maar op eredivisieniveau mag zoiets mijns inziens nooit gebeuren. Het is gewoon een gigantische flater. Robert Zwinkels vind ik een uitstekende keeper. Coutinho heb ik slechts één wedstrijd gezien en daar deed hij het prima in, al zag het er allemaal wel erg nonchalant uit.
|
|
|
|
|
|
| eddy |
|
2010-03-16 07:44:50 |
|
|
rene je zou de trainer van denhaag moeten zijn,je ziet precies wat de meeste suporters ook zien,behalve Ra,die is stekeblind of heeft al een cotrakt met jupiler.
verhoek wisselen,belachelijk. dittewig maakt echt veel blunders,met zwinkels was het mogelijk nog 1-1 gebleven.
mag hiopen dat ze wel nu die inzet ook bij vvv gebruiken,maar heb grote twijfels,vrees verlies en nacompetitie en dan gaan we eruit.
Ik hoop wel dat we winnen,maar ja met zulke wissels kom je er niet.
|
|
|
|
|
|
| 10-us |
|
2010-03-16 09:55:04 |
|
|
Ik denk dat Dittewig wel is gelijk kan hebben. Als je kijkt in wat voor hoek hij staat tegen over het veld, en hoe hoog die bal komt kan het best zijn dat hij in het licht van de masten kijkt. Dan is het geen blunder maar domme pech. Alle keepers kijken naar de bal, dus had het ook bij zwinkels kunnen gebeuren of elke anderen keeper.... Wat mij wel verbaasd is dat het al weken slecht gaat met den haag, op twee oplevingen na. Dat er nog steeds geen acties zijn ondernomen. Nou moeten we niet weer het veld bestormen, maar we hadden wel ons ongenoegen kunnen laten horen op een trainingen of bij het bestuur... We hebbenn nu nog zeven wedstrijden te gaan. En daar is het nu te laat voor. Hopen op wat geluk dan maar. en anders zitten we in mei nog steeds in het Mansveldstadion
|
|
|
|
|
|
| 10-us |
|
2010-03-16 09:59:32 |
|
|
Trouwens!!! Wanneer heeft FCDH voor het laatst een penalty mee gehad? ik zou het zo 1,2,3 niet meer weten....
|
|
|
|
|
|
| Tim_DenHaag |
|
2010-03-16 10:39:27 |
|
|
Ik ook niet, 10-us. Maar aan de andere kant kan ik me ook geen moment bedenken dat ze er wél één gehad moeten hebben. We zijn doorgaans gewoon minder in de aanval dan de tegenpartij ;)
|
|
|
|
|
|
| 10-us |
|
2010-03-16 11:24:55 |
|
|
Er zijn wel degelijk een aantal momenten geweest Tim dat wij een strafschop hadden moeten krijgen. Zeker de laatste twee thuis wedstrijden. Waavan 2x hands, Soltani die Met twee armen in de rug geduwd werd, Hulst die gevloerd word en Buijs die onderuit gekegeld word. Maar het valt gewoon op dat het bij ons makelijk word afgewimpeld met doorgaan.. En bij andreren clubs, zeker de top 3 wordt bij twijfel gelijk naar de stip gewezen. Niet dat we nou altijd met een strafschop moeten winnen, maar er wordt ons zo wel veel ontnomen..
|
|
|
|
|
|
| vaderdenhaagNoort |
|
2010-03-16 15:21:27 |
|
|
Wetstrijden worden op verzoek van de keepers als de bal in de 16 kom uit gedaan dan kan dat niet storen
|
|
|
|
|
|
| eddy |
|
2010-03-16 16:25:50 |
|
|
buis gaat ook wel te makkelijk liggen,valt wel op die swalbe's van hem.
maar daar win je geen wedstrijd mee,waar is de inzet bij op papier mindere tegenstanders,tegen de grote clubs zien we wel inzet.
|
|
|
|
|
|
| kaalkop |
|
2010-03-16 18:02:46 |
|
|
Was wel heel erg makkelijk gegeven die pingel. Andersom had ie niet gegeven geworden. Desondanks goede pot. Alleen 0 punten. Respect voor de circa 100 man die er wel gewoon weer bij waren
|
|
|
|
|
|
| kalekophagenees |
|
2010-03-16 20:34:41 |
|
|
Nou nou kan dat twente verlies ingecalculeerd zijn maar het elftal blijft klotuh qua niveau eredivisie. Of tewel met deze ploeg mag je hopen dat je in de eredivisie blijft. Ik denk het niet maar ik hoop het wel.
|
|
|
|
|
|
| ricky |
|
2010-03-17 12:49:15 |
|
|
denk dat t toch niks meer gaat worden,ze zyn allemaal te langzaam en ik heb zelden gezien dat ze n mooie aanval hebben en daaruit scoren,die goals die ze maken zijn allemaal toevalligheidjes.
|
|
|
|
|
|
|
Log in om een reactie te kunnen plaatsen !
|
|
|
 |
 |
|
|