• Algemene voorwaarden
  • Verzending en retour
  • Privacy Policy
  • Adverteren
  • Contact
Groen Geel Hart
  • Home
  • Nieuws
  • Columns
    • Brother’s Column
    • Rene’s Column
    • Het Nest van de Ooievaar
  • GroenGeelHart TV
  • Webshop
  • Onze club
    • Speelschema
    • Historie
    • Vriendenclubs
  • Links
    • ADO Den Haag
    • ADOfans
    • Club achter de Duinen
    • Northside.nl
    • FCDH
    • ADO Jeugd
    • ADO Den Haag Vrouwen
    • De Haagse Voetbalhistorie
    • Haaglanden Voetbal
    • ADO Headliner
    • Aadmansveld.nl
    • Richard Mulder Fotografie
  • Algemene voorwaarden
  • Verzending en retour
  • Privacy Policy
  • Adverteren
  • Contact
  • Inloggen
Winkelmand / € 0,00

Geen producten in je winkelwagen.

No Result
View All Result
Groen Geel Hart
No Result
View All Result
Home Rene's Column

Rene’s Column: Zo blij, als een kind in een snoepwinkel, de Kuip verlaten

22 februari 2010
0

‘Kijk je uit dat je dadelijk niet in het verkeerde doel scoort’.   Deze woorden sprak feyenoord aanvoerder Giovanni van Bronckhorst, bij de toss,  tegen zijn oud ploeggenoot en aanvoerder van FC Den Haag Danny Buijs. Het is een grap die Gio niet zo snel meer zal maken want met een zeer fraaie sliding schoot  de Feyenoord veteraan  een voorzet , van Karim Soltani, tegen de touwen achter keeper Rob van Dijk.  Hiermee was de Rotterdamse grappenmaker dus zelf verantwoordelijk voor de haagse voorsprong.  En laat tot overmaat van ramp, voor lolbroek Gio, nou uitgerekend Danny ook de gelijkmaker binnen knallen.  Dit na een schitterende assist van onze  kopspecialist Robert Zwinkels.  Maar we mogen ook de rol van onze Belgische vrijworstelaar Derijck, bij dit doelpunt, niet vergeten. Derijck  stond in buitenspelpositie en gebruikte handen en voeten om doelman Van Dijk te verhinderen bij de bal te komen.  Scheidsrechter Bossen stond erbij en keek er naar.

Bossen floot een puike partij. Al dachten de Feyenoord supporters om mij heen er iets anders over. Voor een deel van hen was het optreden van Bossen in ieder geval weer aanleiding om zijn moeder voor prostituee uit te maken. Net als in andere stadions in Nederland, waar ook dit weekend weer, diverse scheidsrechters  als hoerenzonen werden toegezongen.  Ik ken onderhand geen nederlandse scheidsrechter meer wiens moeder niet als hoer is toegezongen. Het is toch hoogst opmerkelijk dat de moeders van de meeste scheidsrechters, volgens het publiek, dames van lichte zeden zijn. Zouden deze heren scheidsrechters de liefde voor de fluit dan van hun moeders hebben geerfd? Naar verluidt is de KNVB tegenwoordig ook druk met allerlei wervingscampagnes voor nieuwe talentvolle scheidsrechters in de diverse rosebuurten/sexhuizen die ons land rijk is.  Men probeert via de moeders met hun zonen om de tafel te komen.Want ook in Zeist, is inmiddels het kwartje gevallen en, hebben ze door dat het geen toeval meer kan zijn. Dat de crème de la crème van het Nederlandse scheidsrechterskorps, volgende de zingende menigte in het stadion, een hoer als moeder heeft.

De meeste Feyenoordfans zongen echter uit volle borst: ‘ Bossen is een Ooievaar’. En alle Rotterdammers om mij heen zaten te schuddebuiken van het lachen.  Zal we een typisch staaltje rotterdamse humor pur sang zijn.  Net als  dat spandoek in de kuip met de tekst: ‘ liever 10 jaar geldgebrek dan een haagse mat in me nek’. Ook een giller natuurlijk.  Ja voor de liefhebbers van Rotterdamse humor was het goed  toeven in de kuip.

Maar ook voor hun met een groen geel hart was het natuurlijk een geweldige middag. Het was een rommelige wedstrijd met een geweldige climax dankzij de rotterdamse publiekslieveling, aan haagse zijde, Danny Buijs. Buijs werd door het legioen luidkeels, en uit volle borst, toegezongen.  Sterker nog geen enkele speler in een feyenoordshirt werd  persoonlijk door het legioen toegezongen maar FC Den Haag speler Danny Buijs dus wel. Buijs wilde de mensen in Rotterdam natuurlijk graag wat teruggeven voor al deze support dus was hij extra blij met zijn doelpunt.   Die ontlading, de lach op zijn gezicht, die gebalde vuist en het feestje dat hij vierde samen met de haagse fans. Het was veelzeggend. Danny liep erbij alsof hij zojuist de winnende in de champions league finale had gemaakt. Geen illusies Rotterdam. Danny Buijs die hoort hier thuis!

Het was een retespannende wedstrijd en  Ik heb genoten van de Haagse vechtlust .Ik zal niet weten wie ik deze keer Man of the Match moet maken. Is het Zwinkels met zijn fantastische, katachtige, reddingen (vrije trap, en inzet Makaay) en met zijn assist? Is het Gio van Bronckhorst met die belangrijke eerste goal? Of is het toch Danny Buijs door die gelijkmaker? Of toch Pascal Bosschaart die ik ook erg sterk vond spelen? Ik speel  het man of the match vraagstuk  even door en laat de keuze aan de lezers over.

Nou zat ik in een vak vol feyenoordsupporters waarvan de meeste er uit zagen alsof ze het IQ van een oliebol hebben en het woord kut met een d schrijven. Maar ook in het Den Haag vak zat dit keer  minimaal 1 halve tamme. Want als je een lawinepijl gaat afsteken tussen twaalfhonderd medesupporters dan spoor je niet, hoor je niet in een stadion en moet je voortaan lekker eredivisielive gaan kijken liggend in je dwangbuis op de bank bij Parnassia. Sterkte voor de gewonden! En als je toch een keer echt gek wil doen, met vuurwerk, steek dan lekker zo’n lawinepijl in je eigen hol en laat GGHtv er een mooi filmpje van maken.

Maar goed als een kind, in een snoepwinkel ,zo blij verlieten wij (een bekende haagse cameraman en ik) de Rotterdamse kuip. We hadden die dag veel bekende uit de voetbalwereld gespot zoals Leo Beenhakker en onze voormalig almighty AW.  De grootste verassing kwam echter  toen wij onderweg naar onze auto ineens voormalig feyenoordspits Mike Obiku tegen kwamen.  Na ieder doelpunt trok Mike  zijn shirtje uit. Het leek net of de tijd even stil heeft gestaan want Mike is haast niks veranderd. Heeft nog steeds een big smile, heeft alleen wat last van bloedend tandvlees maar gaat nog steeds graag uit de kleren. Toen wij zijn naam riepen trok hij gelijk zijn shirt uit. Gelukkig hadden wij de camera bij ons.

Raymond, ik had je wat extra veren in je hol belooft bij een overwinning. Dit, geweldige, gelijke spel voelt voor mij als een overwinning dus die extra veren zijn onderweg.

Come on The Hague
Rene

 

ShareTweetSend

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • VOLGENDE WEDSTRIJD

  • VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA

  • LAATSTE WEDSTRIJD

    17 mei 2025
    0 - 1
    Nacompetitie
    Bingoal Stadion
    N/A

    ADO Den Haag – SC Telstar

  • BEZOEK ONZE WEBSHOP

  • STAND KEUKEN KAMPIOEN DIVISIE

  • VOLG GROEN GEEL HART OP INSTAGRAM

    🧡 𝑫𝒆 𝒘𝒊𝒏𝒏𝒂𝒂𝒓 𝒊𝒔 𝒃𝒆𝒌𝒆𝒏𝒅! 🧡

Nederland - Zweden is geëindigd in 5-1 en daarmee hebben we een winnaar van onze WK-actie! Gefeliciteerd Tinus Joling!

Jij wint namens Groen Geel Hart een Den Haag XXL-sjaal en namens Rijschool Fly-Over een heerlijk chocoladepakket van Rafael's t.w.v. € 50,00!

Stuur ons even een privébericht met je telefoonnummer, dan zorgen we dat de prijzen jouw kant op komen en je ze in ontvangst kunt nemen.

Iedereen bedankt voor het meedoen! Houd onze pagina in de gaten, want er komen nog meer leuke acties aan.

#ado #fcdh #adodenhaag #denhaag #fcdenhaag #groengeelhart #rijschoolflyover #wk26 #nederland #nederlandselftal #voetbal
    Fijne Vaderdag! Dit bericht geldt voor alle lieve, Fijne Vaderdag! Dit bericht geldt voor alle lieve, leuke, gezellige vaders en in het bijzonder voor de vaders met een Groen Geel Hart. 💛💚

Vind jij dat jouw vader hieraan voldoet?  Tag hem dan in de comments!

#ado #fcdh #adodenhaag #denhaag #fcdenhaag #groengeelhart
    🧡 𝐕𝐎𝐎𝐑𝐒𝐏𝐄𝐋 𝐄𝐍 𝐖𝐈𝐍! 🧡

Vandaag speelt Nederland de tweede wedstrijd van het WK tegen Zweden. Groen Geel Hart en Rijschool Fly-Over pakken daarom opnieuw uit met een mooie winactie! 

Voorspel de juiste eindstand van Nederland - Zweden en maak kans op een Den Haag XXL-sjaal van Groen Geel Hart én namens Rijschool Fly-Over een heerlijk chocoladepakket van @rafaels.pastry t.w.v. € 50,00!

👉 Laat jouw voorspelling  achter in de reacties en wie weet ben jij de winnaar!

⚽ Bij meerdere juiste voorspellingen wordt er één winnaar uitgeloot.
⚽ Voorspellingen doorgegeven na 20/06 19:00 uur worden niet meegerekend.
⚽ De prijzen zijn niet inwisselbaar voor contanten.

#ado #fcdh #adodenhaag #denhaag #fcdenhaag #groengeelhart #rijschoolflyover #wk26 #nederland #nederlandselftal #voetbal
    𝑮𝒓𝒐𝒆𝒏 𝑮𝒆𝒆𝒍 𝑯𝒂𝒓 𝑮𝒓𝒐𝒆𝒏 𝑮𝒆𝒆𝒍 𝑯𝒂𝒓𝒕 𝒑𝒂𝒌𝒕 𝒖𝒊𝒕 𝒐𝒑 𝒅𝒆 𝒃𝒓𝒂𝒅𝒆𝒓𝒊𝒆!

Zaterdag 20 juni staan we vanaf 10:00 uur op de braderie in de Fahrenheitstraat met de leukste en origineelste Haagse artikelen van Groen Geel Hart. En mooi meegenomen: we nemen een flinke lading STUNT-prijzen mee. Dus wil je nog iets scoren voor jezelf, als cadeau of gewoon omdat je Haagse hart er sneller van gaat kloppen? Dan is dit je kans.

Tot zaterdag op de markt! 💛💚

#ado #fcdh #adodenhaag #denhaag #fcdenhaag #groengeelhart

    Groen Geel Hart - © Copyright 2024, Alle rechten voorbehouden

    No Result
    View All Result
    • Home
    • Nieuws
    • Columns
      • Brother’s Column
      • Rene’s Column
      • Het Nest van de Ooievaar
    • GroenGeelHart TV
    • Webshop
    • Onze club
      • Speelschema
      • Historie
      • Vriendenclubs
    • Links
      • ADO Den Haag
      • ADOfans
      • Club achter de Duinen
      • Northside.nl
      • FCDH
      • ADO Jeugd
      • ADO Den Haag Vrouwen
      • De Haagse Voetbalhistorie
      • Haaglanden Voetbal
      • ADO Headliner
      • Aadmansveld.nl
      • Richard Mulder Fotografie
    • Algemene voorwaarden
    • Verzending en retour
    • Privacy Policy
    • Adverteren
    • Contact

    Groen Geel Hart - © Copyright 2021, Alle rechten voorbehouden

    Welkom terug!

    Log hier in op Groen Geel Hart

    Wachtwoord vergeten?

    Nieuw account aanmaken

    Fill the forms bellow to register

    All fields are required. Inloggen

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Inloggen