• Algemene voorwaarden
  • Verzending en retour
  • Privacy Policy
  • Adverteren
  • Contact
Groen Geel Hart
  • Home
  • Nieuws
  • Columns
    • Brother’s Column
    • Rene’s Column
    • Het Nest van de Ooievaar
  • GroenGeelHart TV
  • Webshop
  • Onze club
    • Speelschema
    • Historie
    • Vriendenclubs
  • Links
    • ADO Den Haag
    • ADOfans
    • Club achter de Duinen
    • Northside.nl
    • FCDH
    • ADO Jeugd
    • ADO Den Haag Vrouwen
    • De Haagse Voetbalhistorie
    • Haaglanden Voetbal
    • ADO Headliner
    • Aadmansveld.nl
    • Richard Mulder Fotografie
  • Algemene voorwaarden
  • Verzending en retour
  • Privacy Policy
  • Adverteren
  • Contact
  • Inloggen
Winkelmand / € 0,00

Geen producten in je winkelwagen.

No Result
View All Result
Groen Geel Hart
No Result
View All Result
Home ADO Nieuws

‘Ik blijf erbij, voetbal hoort op echt gras, zeker bij ADO’

25 april 2014
1

Met veel bombarie en verontwaardiging stapte ADO Den Haag tijdens dit seizoen noodgedwongen over op kunstgras. Nu het einde van de competitie nadert en de Hagenaars zondag tegen AZ voor het laatst de nepsprieten betreden, lijkt ADO helemaal gewend aan de nieuwe mat. Verdediger Tom Beugelsdijk: ‘Ik blijf erbij: voetbal hoort op gewoon gras, zeker bij ADO. Maar dit vind ik zowaar een lekker veldje.’

Zijn geliefde slidings maakt Beugelsdijk nog altijd. ‘Kan prima. Zeker als het veld goed nat is. Ik heb wel eens een flinke schaafwond, maar dat heb ik op echt gras ook. Ik snap dat mensen mij geen type vinden voor kunstgras. Wenden, keren. Niet mijn sterkste punt, maar het gaat steeds beter. Ik heb ook heel mijn jeugd op straat gevoetbald hoor. Ik hoef niet altijd een modderveld te hebben.’

beugelsdijk2

Uit financieel oogpunt ging ADO over op kunstgras. Eigenlijk vanaf volgend seizoen, maar door grote problemen met de oude echte grasmat dus al in oktober. Een aanpassing aan de onderlaag (alvast voor het WK hockey) vorig jaar zomer bleek funest. De regen kon niet meer weg. Noodmaatregelen maakten het alleen maar erger, met een belachelijk slecht veld tegen Vitesse als gevolg.

De eerste wedstrijd op de nieuwe mat won ADO verrassend met 3-2 van FC Twente. Misschien dat die overwinning direct wat scepsis over kunstgras wegnam bij supporters. ‘Dat heeft wellicht een rol gespeeld’, zegt Dennis de Bruijn van de supportersvereniging. ‘Al ken ik wel jongens die hun seizoenkaart hebben opgezegd vanwege het kunstgras. Het hรณรณrt niet bij ADO.’

fraser

En trainer Henk Fraser? Loopt er in zijn kamer wel eens een speler binnen die het kunstgras spuugzat is? ‘Ik hoor niemand klagen. Kunstgras maakt het voetbal in Nederland vanzelfsprekend wel anders. Er is minder fysieke strijd. Maar ach, onze scheidsrechters krijgen toch al de opdracht om te fluiten zodra er een mannelijk duel dreigt te ontstaan. Tja, dan maakt het ook niet meer uit of je op kunstgras speelt.’

Oud-ADO’er Jens Toornstra verloor vorige maand met FC Utrecht op de Haagse mat. Zijn Franse ploeggenoot Matthieu Delpierre had nog nooit in zijn leven op kunstgras gespeeld. Toornstra: ‘Tijdens de warming-up zag ik hem naar het veld kijken van: wat is dit in hemelsnaam?’ Prompt maakte de verdediger later een beslissende fout. ‘Dat zullen we maar toeval noemen’, zegt Toornstra. ‘ADO en ook de andere clubs met kunstgras (SC Cambuur, PEC Zwolle en Heracles) trainen dagelijks op die mat. Natuurlijk is dat een voordeel, maar helaas wordt kunstgras steeds gangbaarder. Ik ben er geen fan van, maar je went er wel aan.’

Tekst : AD

ShareTweetSend

Reacties 1

  1. fcdhvakg says:
    12 jaar ago

    ku(ns)t gras is het!

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • VOLGENDE WEDSTRIJD

  • VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA

  • LAATSTE WEDSTRIJD

    17 mei 2025
    0 - 1
    Nacompetitie
    Bingoal Stadion
    N/A

    ADO Den Haag – SC Telstar

  • BEZOEK ONZE WEBSHOP

  • STAND KEUKEN KAMPIOEN DIVISIE

  • VOLG GROEN GEEL HART OP INSTAGRAM

    ๐Ÿงก ๐‘ซ๐’† ๐’˜๐’Š๐’๐’๐’‚๐’‚๐’“ ๐’Š๐’” ๐’ƒ๐’†๐’Œ๐’†๐’๐’…! ๐Ÿงก

Nederland - Zweden is geรซindigd in 5-1 en daarmee hebben we een winnaar van onze WK-actie! Gefeliciteerd Tinus Joling!

Jij wint namens Groen Geel Hart een Den Haag XXL-sjaal en namens Rijschool Fly-Over een heerlijk chocoladepakket van Rafael's t.w.v. โ‚ฌ 50,00!

Stuur ons even een privรฉbericht met je telefoonnummer, dan zorgen we dat de prijzen jouw kant op komen en je ze in ontvangst kunt nemen.

Iedereen bedankt voor het meedoen! Houd onze pagina in de gaten, want er komen nog meer leuke acties aan.

#ado #fcdh #adodenhaag #denhaag #fcdenhaag #groengeelhart #rijschoolflyover #wk26 #nederland #nederlandselftal #voetbal
    Fijne Vaderdag! Dit bericht geldt voor alle lieve, Fijne Vaderdag! Dit bericht geldt voor alle lieve, leuke, gezellige vaders en in het bijzonder voor de vaders met een Groen Geel Hart. ๐Ÿ’›๐Ÿ’š

Vind jij dat jouw vader hieraan voldoet?  Tag hem dan in de comments!

#ado #fcdh #adodenhaag #denhaag #fcdenhaag #groengeelhart
    ๐Ÿงก ๐•๐Ž๐Ž๐‘๐’๐๐„๐‹ ๐„๐ ๐–๐ˆ๐! ๐Ÿงก

Vandaag speelt Nederland de tweede wedstrijd van het WK tegen Zweden. Groen Geel Hart en Rijschool Fly-Over pakken daarom opnieuw uit met een mooie winactie! 

Voorspel de juiste eindstand van Nederland - Zweden en maak kans op een Den Haag XXL-sjaal van Groen Geel Hart รฉn namens Rijschool Fly-Over een heerlijk chocoladepakket van @rafaels.pastry t.w.v. โ‚ฌ 50,00!

๐Ÿ‘‰ Laat jouw voorspelling  achter in de reacties en wie weet ben jij de winnaar!

โšฝ Bij meerdere juiste voorspellingen wordt er รฉรฉn winnaar uitgeloot.
โšฝ Voorspellingen doorgegeven na 20/06 19:00 uur worden niet meegerekend.
โšฝ De prijzen zijn niet inwisselbaar voor contanten.

#ado #fcdh #adodenhaag #denhaag #fcdenhaag #groengeelhart #rijschoolflyover #wk26 #nederland #nederlandselftal #voetbal
    ๐‘ฎ๐’“๐’๐’†๐’ ๐‘ฎ๐’†๐’†๐’ ๐‘ฏ๐’‚๐’“ ๐‘ฎ๐’“๐’๐’†๐’ ๐‘ฎ๐’†๐’†๐’ ๐‘ฏ๐’‚๐’“๐’• ๐’‘๐’‚๐’Œ๐’• ๐’–๐’Š๐’• ๐’๐’‘ ๐’…๐’† ๐’ƒ๐’“๐’‚๐’…๐’†๐’“๐’Š๐’†!

Zaterdag 20 juni staan we vanaf 10:00 uur op de braderie in de Fahrenheitstraat met de leukste en origineelste Haagse artikelen van Groen Geel Hart. En mooi meegenomen: we nemen een flinke lading STUNT-prijzen mee. Dus wil je nog iets scoren voor jezelf, als cadeau of gewoon omdat je Haagse hart er sneller van gaat kloppen? Dan is dit je kans.

Tot zaterdag op de markt! ๐Ÿ’›๐Ÿ’š

#ado #fcdh #adodenhaag #denhaag #fcdenhaag #groengeelhart

    Groen Geel Hart - ยฉ Copyright 2024, Alle rechten voorbehouden

    No Result
    View All Result
    • Home
    • Nieuws
    • Columns
      • Brother’s Column
      • Rene’s Column
      • Het Nest van de Ooievaar
    • GroenGeelHart TV
    • Webshop
    • Onze club
      • Speelschema
      • Historie
      • Vriendenclubs
    • Links
      • ADO Den Haag
      • ADOfans
      • Club achter de Duinen
      • Northside.nl
      • FCDH
      • ADO Jeugd
      • ADO Den Haag Vrouwen
      • De Haagse Voetbalhistorie
      • Haaglanden Voetbal
      • ADO Headliner
      • Aadmansveld.nl
      • Richard Mulder Fotografie
    • Algemene voorwaarden
    • Verzending en retour
    • Privacy Policy
    • Adverteren
    • Contact

    Groen Geel Hart - ยฉ Copyright 2021, Alle rechten voorbehouden

    Welkom terug!

    Log hier in op Groen Geel Hart

    Wachtwoord vergeten?

    Nieuw account aanmaken

    Fill the forms bellow to register

    All fields are required. Inloggen

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Inloggen