• Algemene voorwaarden
  • Verzending en retour
  • Privacy Policy
  • Adverteren
  • Contact
Groen Geel Hart
  • Home
  • Nieuws
  • Columns
    • Brother’s Column
    • Rene’s Column
    • Het Nest van de Ooievaar
  • GroenGeelHart TV
  • Webshop
  • Onze club
    • Speelschema
    • Historie
    • Vriendenclubs
  • Links
    • ADO Den Haag
    • ADOfans
    • Club achter de Duinen
    • Northside.nl
    • FCDH
    • ADO Jeugd
    • ADO Den Haag Vrouwen
    • De Haagse Voetbalhistorie
    • Haaglanden Voetbal
    • ADO Headliner
    • Aadmansveld.nl
    • Richard Mulder Fotografie
  • Algemene voorwaarden
  • Verzending en retour
  • Privacy Policy
  • Adverteren
  • Contact
  • Inloggen
Winkelmand / € 0,00

Geen producten in je winkelwagen.

No Result
View All Result
Groen Geel Hart
No Result
View All Result
Home ADO Nieuws
Dirk Kuyt over nieuwe backs, Kishna en de tweede spits

Bij Leo’s Koffiehuis is het vertrouwen in Kuyt wel verdwenen: ‘Misschien kan Advocaat de boel komen redden’

7 oktober 2022

Bron: Algemeen Dagblad

Bron foto: Angelo Blankespoor / Soccrates Images

2

Dirk Kuyt is pas enige maanden hoofdtrainer van ADO Den Haag. Toch staat zijn positie er nu, voorafgaand aan het thuisduel met ADO Eindhoven van vanavond, al onder druk. Impressie vanuit Leo’s Koffiehuis, kloppend hart van de afgezakte volksclub. ,,Ik vind er geen pestpokke meer an.”

‘Wat denk je zellûf?”, schampert Leo Dommanschet (63), uitbater van Leo’s Koffiehuis in Den Haag. Zojuist is hem gevraagd hoe hij, al 63 jaar ADO Den Haag-aanhanger, zich voelt nu zijn cluppie is afgezakt naar de Keuken Kampioen Divisie-kelder. En of hij van plan is om op de tribune te gaan zitten tijdens het thuisduel van vanavond met FC Eindhoven. Nee, dus. ,,Al gaven ze geld toe”, zegt hij, terwijl de rookwolkjes van zijn sjekkie verdampen in de lucht boven Laak. ,,Ik vind er geen pestpokke meer an.”

Niet voor het eerst in de historie is het onrustig bij ADO. De sportieve resultaten vallen tegen, met een zeventiende plaats op de ranglijst. En organisatorisch rommelt het met een technisch manager, Daryl Janmaat, en Ignacio Beristain, de ‘voetbaladviseur’ van de nieuwe Amerikaanse eigenaar, die langs elkaar heen lijken te werken. Gevolg: voor trainer Dirk Kuyt kan de wedstrijd van vanavond zomaar al zijn laatste zijn in Haagse dienst. ,,Laten we het hopen”, stelt Leo. ,,Hij is als trainer in niets de speler die zo tekeer ging. Slappe hap is het, al maandenlang.”

Een impressie opdoen op het trainingscomplex van ADO is ruim een etmaal voor een wedstrijd onmogelijk. Kuyt doet zijn perspraatje voor de twee vaste clubvolgers immers steevast al op woensdag. In die zin biedt Leo’s Koffiehuis uitkomst. Veel Haagser dan hier tref je het tenslotte nergens, zelfs elders in Den Haag niet. Zo’n domein is het waar de kleuren geel-groen zelfs in de raamkozijnen tot uiting komen. Waar Aad Mansveld meer status geniet dan paus Franciscus in Vaticaanstad. En waar een broodje beschuitstuitâh de specialiteit van het huis is.

,,Weet je wat het is?”, zegt Leo, als de naam Kuyt via de gokkast het café terug in echoot. ,,Het enige waar Dirk tot dusver indruk mee maakt, zijn zijn tegeltjeswijsheden. Laatst ook weer, iets met ijswater of zo. Waar heeft die gozâh het over, dacht ik. Hij ken beter trainer van Pieter van den Hoogenband worden.”

Zakdoekjes
Zijn woorden sluiten naadloos aan bij het sentiment dat voelbaar is in Den Haag. Een week geleden, na de nederlaag tegen Jong PSV (1-3), waren de eerste witte zakdoekjes al te zien bij het steeds verder uitdunnende publiek. Kuyt staat hevig onder druk. Een nieuwe assistent is er ook nog niet, wat opmerkelijk is omdat Kuyt rondom het duel met Jong PSV al aangaf dat er een opvolger van de naar Vitesse vertrokken Chris van der Weerden gevonden was. Maar misschien dat het roer straks wel helemaal omgaat, mocht tegen Eindhoven opnieuw verloren worden.

,,Proost!” Het is 10.55 uur, de vijf zit in de klok. Reden voor Marco en Raymon om op het terras voor Leo’s Koffiehuis hun eerste biertje van de dag te nemen. Weemoedig halen ze herinneringen op aan de jaren dat het ADO wél goed ging, dat de stad op zijn kop stond wanneer er weer eens een topclub verslagen was. Al wordt er ook genoeg gedold. Om Ajakkes bijvoorbeeld, niet per se de meest geliefde club hier. Refererend aan de historische nederlaag tegen Napoli, bekent een van hen zojuist Ziggo – hoofdsponsor van de Amsterdamse club – te hebben gebeld voor een abonnement. ,,Maar ik heb erbij gezegd: ik wil het per se op 1-6 in laten gaan.” Een lachende tafel stamgasten is zijn deel.

Veel nadrukkelijker dan luttele kilometers verderop in de arena die tegenwoordig doorgaat voor Bingoal Stadion, vormt het nostalgische cafeetje hét kloppend hart van de Haagse volksclub. Tom Beugelsdijk wil er weleens binnenwandelen. Michel Adam komt er tot rust, wanneer hij niet in zijn stomerij, zijn vuurwerkhandel of op de camping zit. Net als de Haagse elektricien, die ooit tevergeefs in sneltreinvaart naar het stadion snelde toen de stadionlampen er tijdens een wedstrijd waren uitgevallen. Vanwege een stadionverbod kwam hij niet binnen.

Maar op de meest gestelde vraag – hoe wordt ADO weer de club van weleer? – hebben ook hier maar weinigen een antwoord. ,,Tja”, verzucht uitbater Leo. ,,Laat Dick Advocaat maar komen, die kan de boel misschien nog redden.”

ShareTweetSend

Reacties 2

  1. Ronald says:
    4 jaar ago

    En op zich heeft men een punt, het gaat waardeloos en actie is nodig. Maar wanneer komt die actie?

    Beantwoorden
  2. rijsbergen says:
    4 jaar ago

    En ik heb ooit gelezen,dat Dick Advocaat nooit meer een trainer van Ado zal zijn (worden) en ik kan hen geen ongelijk geven.

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • VOLGENDE WEDSTRIJD

  • VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA

  • LAATSTE WEDSTRIJD

    17 mei 2025
    0 - 1
    Nacompetitie
    Bingoal Stadion
    N/A

    ADO Den Haag – SC Telstar

  • BEZOEK ONZE WEBSHOP

  • STAND KEUKEN KAMPIOEN DIVISIE

  • VOLG GROEN GEEL HART OP INSTAGRAM

    🧡 𝑫𝒆 𝒘𝒊𝒏𝒏𝒂𝒂𝒓 𝒊𝒔 𝒃𝒆𝒌𝒆𝒏𝒅! 🧡

Nederland - Zweden is geëindigd in 5-1 en daarmee hebben we een winnaar van onze WK-actie! Gefeliciteerd Tinus Joling!

Jij wint namens Groen Geel Hart een Den Haag XXL-sjaal en namens Rijschool Fly-Over een heerlijk chocoladepakket van Rafael's t.w.v. € 50,00!

Stuur ons even een privébericht met je telefoonnummer, dan zorgen we dat de prijzen jouw kant op komen en je ze in ontvangst kunt nemen.

Iedereen bedankt voor het meedoen! Houd onze pagina in de gaten, want er komen nog meer leuke acties aan.

#ado #fcdh #adodenhaag #denhaag #fcdenhaag #groengeelhart #rijschoolflyover #wk26 #nederland #nederlandselftal #voetbal
    Fijne Vaderdag! Dit bericht geldt voor alle lieve, Fijne Vaderdag! Dit bericht geldt voor alle lieve, leuke, gezellige vaders en in het bijzonder voor de vaders met een Groen Geel Hart. 💛💚

Vind jij dat jouw vader hieraan voldoet?  Tag hem dan in de comments!

#ado #fcdh #adodenhaag #denhaag #fcdenhaag #groengeelhart
    🧡 𝐕𝐎𝐎𝐑𝐒𝐏𝐄𝐋 𝐄𝐍 𝐖𝐈𝐍! 🧡

Vandaag speelt Nederland de tweede wedstrijd van het WK tegen Zweden. Groen Geel Hart en Rijschool Fly-Over pakken daarom opnieuw uit met een mooie winactie! 

Voorspel de juiste eindstand van Nederland - Zweden en maak kans op een Den Haag XXL-sjaal van Groen Geel Hart én namens Rijschool Fly-Over een heerlijk chocoladepakket van @rafaels.pastry t.w.v. € 50,00!

👉 Laat jouw voorspelling  achter in de reacties en wie weet ben jij de winnaar!

⚽ Bij meerdere juiste voorspellingen wordt er één winnaar uitgeloot.
⚽ Voorspellingen doorgegeven na 20/06 19:00 uur worden niet meegerekend.
⚽ De prijzen zijn niet inwisselbaar voor contanten.

#ado #fcdh #adodenhaag #denhaag #fcdenhaag #groengeelhart #rijschoolflyover #wk26 #nederland #nederlandselftal #voetbal
    𝑮𝒓𝒐𝒆𝒏 𝑮𝒆𝒆𝒍 𝑯𝒂𝒓 𝑮𝒓𝒐𝒆𝒏 𝑮𝒆𝒆𝒍 𝑯𝒂𝒓𝒕 𝒑𝒂𝒌𝒕 𝒖𝒊𝒕 𝒐𝒑 𝒅𝒆 𝒃𝒓𝒂𝒅𝒆𝒓𝒊𝒆!

Zaterdag 20 juni staan we vanaf 10:00 uur op de braderie in de Fahrenheitstraat met de leukste en origineelste Haagse artikelen van Groen Geel Hart. En mooi meegenomen: we nemen een flinke lading STUNT-prijzen mee. Dus wil je nog iets scoren voor jezelf, als cadeau of gewoon omdat je Haagse hart er sneller van gaat kloppen? Dan is dit je kans.

Tot zaterdag op de markt! 💛💚

#ado #fcdh #adodenhaag #denhaag #fcdenhaag #groengeelhart

    Groen Geel Hart - © Copyright 2024, Alle rechten voorbehouden

    No Result
    View All Result
    • Home
    • Nieuws
    • Columns
      • Brother’s Column
      • Rene’s Column
      • Het Nest van de Ooievaar
    • GroenGeelHart TV
    • Webshop
    • Onze club
      • Speelschema
      • Historie
      • Vriendenclubs
    • Links
      • ADO Den Haag
      • ADOfans
      • Club achter de Duinen
      • Northside.nl
      • FCDH
      • ADO Jeugd
      • ADO Den Haag Vrouwen
      • De Haagse Voetbalhistorie
      • Haaglanden Voetbal
      • ADO Headliner
      • Aadmansveld.nl
      • Richard Mulder Fotografie
    • Algemene voorwaarden
    • Verzending en retour
    • Privacy Policy
    • Adverteren
    • Contact

    Groen Geel Hart - © Copyright 2021, Alle rechten voorbehouden

    Welkom terug!

    Log hier in op Groen Geel Hart

    Wachtwoord vergeten?

    Nieuw account aanmaken

    Fill the forms bellow to register

    All fields are required. Inloggen

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Inloggen