ADO Den Haag is opvallend populair onder de Nederlandse voetbalclubs. Dit blijkt uit de vijfde editie van het Sportsector Merkenonderzoek onder 2.200 Nederlanders. ADO bezet de vijfde plaats op de ranglijst. In 2010 stond de club nog zeventiende.

Merkadviseur Hendrik Beerda benadrukt dat de groeiende waardering voor ADO extra bijzonder is omdat de reputatie van de meeste voetbalclubs daalt. ‘ADO heeft de reputatie van probleemclub met supportersrellen eindelijk van zich af geschud’, stelt Beerda. ‘Het stoere imago is er nog steeds, maar nu met een sympathieker en opgewekter randje. Het jarenlange charmeoffensief, waaronder een actie in 2016 waarbij ADO-supporters zieke kinderen in de Rotterdamse Kuip onder de knuffeldieren bedolven, heeft duidelijk gewerkt.’

Beerda onderzocht de verschillende Nederlandse voetbalclubs naar aanleiding van de start van het nieuwe voetbalseizoen zaterdag. Ajax heeft de warmste steun onder de Nederlandse bevolking, al is het verschil met aartsrivaal Feyenoord klein. PSV volgt op plaats drie en AZ is de nummer vier op de lijst.

Bron: Omroep West
Brody’s leaderboard

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.